بهترین پنج راه طبیعی جلوگیری از افسردگی چاپ ايميل
نوشته شده توسط مسعودی   
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
Image

 
باور کنید یا نه، بهترین عوامل ضدافسردگی دنیا داخل قوطی های قرص نیستند.  از خواب بیشتر گرفته تا پرداختن به یک سرگرمی؛ چنین تغییرات ساده ای در زندگی تان می تواند به تقویت روحیه و خُلق تان کمک کند و مانع افسردگی شود.

 
1 .به اندازه کافی بخوابید.
هیچ چیزی مثل غلت زدن و چرخیدن در تمام شب خُلقِ شما را تنگ نمی کند، ولی اختلالات خواب ممکن است فراتر از اینها بروند. به گفتۀ محققان، اختلالات یا آشفتگی های ریتم شبانه روزی خواب به افسردگی مربوط می شود و همزمان کننده های  چرخه های شبانه روزی که از مکمل های ملاتونین یا نور درمانی استفاده می کنند، واقعاً می توانند اثرات ضدافسردگی داشته باشند.

چه با افسردگی عمومی دست و پنجه نرم می کنید یا فقط به دنبال تقویت و بالا بردن روحیه تان هستید، بهبود بهداشت خواب تان اولین گام مهم است. هر روز سر ساعت معینی به رختخواب بروید، تلویزیون را کمی زودتر از حد معمول خاموش کنید و اگر برنامه کاریتان به گونه ایست که خیلی از نور خورشید استفاده نمی کنید، به دستگاه نور درمانی نگاه کنید.


2. ورزش کنید.
احتمالاً این نکته را قبلاً شنیده اید، اما این را گوش کنید که ورزش به طور باور نکردنی نه فقط برای سلامت عمومی بلکه به خاطر اثرات آن بر تقویت روحیه مفید است. نیازی نیست یک دور ماراتون بدوید تا از فواید ورزش بهره مند شوید. در یک مطالعه جدید، محققین بیماران افسرده ای داشتند که بر روی دوچرخه ثابتی رکاب می زدند که علائم ذهنی و سطح کورتیزول شان (هورمون استرس) قبل و بعد رکاب زدن را اندازه می گرفت. آنها پی بردند که فقط بعد از پنج دقیقه ورزش، علائم افسردگی و سطح کورتیزول هر دو به طور چشمگیری کاهش یافتند.


3. قند خون تان را تنظیم کنید.
تا به حال شده تنقلات شیرینی بخورید و فقط یک ساعت بعد احساس گرسنگی و بدی داشته باشید؟ چیزی که بالا می رود باید پایین بیاید و افت قند خون یک بلیط یک طرفه به سمت خُلق ضعیف است .اما بنابر پژوهشی، قند می تواند نسبت به آنچه در ابتدا فکر میشد، نقش بزرگتری در افسردگی بازی کند .محققین اطلاعات 6 کشور را آنالیز کردند و بین مصرف قند و نرخ افسردگی همبستگی بسیار معنادار و چشمگیری یافتند. چه با افسردگی مبارزه می کنید یا فقط سعی می کنید که مانع افت  آن شوید، متعادل کردن قند خونتان مهم است. مطمئن شوید وعده ها و تنقلاتی را مرتب می خورید که  منبع خوب و مغزی پروتئین در هر یک باشد.

4. چربیهای سالم بخورید.
آیا به اندازه کافی در رژیم غذایی تان ماهی می خورید؟ محققین پی برده اند که خوردن اسید های چرب اشباع نشده امگا3 (مثلاً آنهایی که در ماهی های سالمون، قزل آلا و ساردین یافت می شود) علائم افسردگی را کاهش می دهد. دانه های کتان و گردو نیز منابع عالی امگا ۳ ها هستند.


5. شور و هیجان را در زندگی پیدا کنید.
حتی اگر سالم غذا می خورید، به اندازه کافی می خوابید و ورزش می کنید، هیچ کاری مثل هدفمند بودن روحیه تان را تقویت نمی کند. طبق مناطق آبی، افرادی که هدف دارند هفت سال طولانی تر از افرادی که این حس را ندارند زندگی می کنند.

در مطالعه ای که در خانۀ سالمندان در ژاپن انجام شد، محققین از گزارشات یادآوری استفاده کردند تا از سبک زندگی شرکت کنندگان شان خبردار شوند. آنها دریافتند کسانی علائم افسردگی در خود نشان نداده اند که سراسر زندگی شان از تمرینات بدنی، رژیم غذایی سالم و سرگرمیها برخوردار بوده اند.یافتن فعالیت هایی که از آنها لذت می برید و به شما احساس هدف داشتن می دهد، یقیناً یک راه مسلمّ برای بالا بردن سطح روحیه تان است و خطر ابتلا به افسردگی را در شما کاهش می دهد.
 
< قبل   بعد >

ورود و خروج






فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت

نظرسنجی

نظر شما درباره نحوه فعالیت و خدمات ما چیست؟
 

عکسهای ارسالی کاربران

حاضرین در سایت

حاضرين: 20 مهمان حاضر

آمار کل سایت

خروجی RSS سایت


Founded By Mohammad Shadmani | Hosted By Zagrio Hosting
All Text is Available Under The Terms of The GNU Free Documentation License